علت ریزش مو در ناحیه ریش و سبیل چیست؟
نوشته شده توسط : کنکور نویس

بسیاری از مردان ایرانی به داشتن ریش و سبیل پرپشت علاقه دارند.  چرا که در کشور ما به خاطر شرایط فرهنگی و زمینه‌های دینی، داشتن ریش و سبیل از جلوه‌های زیبایی صورت مردان محسوب می‌شود. موهای صورت همانند موهای سر، موهبتی خدادادی هستند که برخی از ما از آن بهره مند نیستیم. اما خبر خوب این است که با کاشت ریش و سبیل تقریباً همه می‌توانند ریش و سبیل پرپشت و زیبا داشته باشند.

در این مقاله می‌خواهیم تمام موضوعات و جنبه‌های مربوط به کاشت ریش و سبیل را بررسی کنیم. از کاندیدای مناسب برای کاشت گرفته تا عوارض کاشت ریش و مراقبت‌های پس از کاشت. اما پیش از این که به سراغ اصل مطلب برویم، باید ببینیم که علت ریزش مو در ناحیه ریش و سبیل یا طاسی‌های ناحیه‌ای در برخی از مردان چیست.

علت ریزش مو در ناحیه ریش و سبیل

مشکلات ریش و سبیل در آقایان به سه شکل کلی مشاهده می‌شود:

  • در بیشتر آقایان بخش‌هایی از صورت (مثل لپ‌ها) فاقد ریش است ولی بخش‌های دیگر تراکم خوبی دارند مثلاً چانه پر از مو است.
  • برخی از آقایان ریش و سبیل کامل دارند ولی با تراکم کم و موهای ضعیف. این افراد عموماً نمی‌توانند ریش و سبیل خود را بلند کنند.
  • تعداد کمی از آقایان به طور کلی ریش و سبیل ندارند که می‌تواند علل ژنتیکی، مادرزادی یا اکتسابی داشته باشد.

این مشکلات را می‌توانیم با کاشت ریش و سبیل برطرف کنیم، البته اگر کاندیدای خوبی برای این روش باشید.

اما علت ضعف‌های موجود در موهای ریش و سبیل چیست؟ واقعیت این است که برای کم‌پشت بودن ریش و سبیل شما علل محتمل زیادی وجود دارد. خوب است این علل را بشناسید ولی روش درمان همه‌ی این‌ها تقریباً یکی است: کاشت ریش و سبیل.

 

https://pasokheto.ir/ahwaz/%DA%A9%D8%A7%D8%B4%D8%AA-%D8%B1%DB%8C%D8%B4-%D8%AF%D8%B1-%D8%A7%D9%87%D9%88%D8%A7%D8%B2/

در ادامه چند مورد از دلایل مهم‌تر را بررسی کرده‌ایم:

۱) عوامل ژنتیکی

عوامل ارثی یا ژنتیکی احتمالاً مهم‌ترین دلایل کم‌پشت بودن ریش و سبیل هستند. اگر پدر و پدربزرگ شما ریش پرپشت و سبیل ضخیمی داشته‌اند، احتمالاً برای شما نیز چنین خواهد شد. اگر هم که شرایط برعکس این بوده، به احتمال زیاد ریش و سبیل پرپشتی نخواهید داشت. البته وضعیت ریش و سبیل در خانواده‌ی مادری هم مهم است.

وقتی می‌گوییم یک چیزی ارثی یا ژنتیکی است، یعنی دارویی وجود ندارد که بتواند شرایط را عوض کند. در حال حاضر کاشت ریش و سبیل تنها چاره‌ای است که داریم. داروها، لوسیون‌ها، سرم‌ها، مزوتراپی و سایر روش‌ها نمی‌توانند همچون معجزه‌ای الهی، باعث رشد ریش و سبیل شما بشوند! پس فریب تبلیغات دروغین و ادعاهای توخالی را نخورید.

۲) هورمون‌ها

هورمون‌ها می‌توانند یکی از عوامل کم‌پشتی ریش و سبیل باشند. هورمونی که روی رشد موهای ریش و سبیل تاثیر حیاتی دارد، تستسترون است. یکی از هورمون‌های جنسی بدن که به هورمون جنسی مردانه نیز معروف است. البته خانم‌ها نیز این هورمون را می‌سازند، ولی مقدار ترشح آن در آقایان بیشتر است.

مزایای کاشت ریش چیست؟

1- کنترل کامل برای زیبایی:

شما میتوانید هر نوع مدل و سبکی که دوست دارید به ریش خود بدهید ،بهتر است اگر مدل خاصی مدنظر شماست، عکس آن را به دکتر نشان دهید که طبق آن کاشت ریش انجام شود.

2- به وجود آمدن عشق و جذابیت بیشتر:

مطالعات زیادی نشان داده که خانم ها از مردانی خوششان می آید که موی صورت آن ها پرپشت و مرتب باشد و اینطور مردان برای خانم ها جذاب تر هستند و از لحاظ جنسی بیشتر جذب اینطور آقایان می شوند .در مطالعه ای که در سال 2013 انجام شد ،اینطور ارزیابی شد که مردان با ریش کامل جذاب ترین و بهترین شریک جنسی و همینطور پدران بالقوه ای هستند.

اما ما فقط نمی خواهیم قلب زنان را جلب کنیم ، بلکه می خواهیم احترام مردان دیگر را نیز جلب کنیم. این مطالعه نشان داد که مردان نیز مردان ریش دار را مردانه می دانند و صحبت های آنها تاثیرگذار تر است .

3- حداقل درد :

برش هایی که روی صورت شما برای کاشت ریش ایجاد شده آنقدر ریز است که اصلا درد آن احساس نمی شود و از بی حسی موضعی نیز برای اینکار استفاده می شود. فقط برای زدن آمپول بی حسی به صورت ممکن است اندازه ی یک نیشگون ریز درد را احساس کنید.

4- بهبود سریع :

کاشت ریش در کلینیک ممکن است بین 4 تا 5 ساعت زمان ببرد و بعد از آن ،بعد از گذشت چند روز تورم و قرمزی جزئی که به وجود آمده بود نیز حل خواهد شد. در موارد بسیار نادر ممکن است در یک جلسه کار به طور کامل انجام نشود و نیاز باشد در دو جلسه کار انجام شود.

5- می توانید ریش خود را مانند قبل از عمل کاشت ریش اصلاح کنید و حالت بدهید:

فولیکول های موی جدید شما به طور دائمی کاشت می شوند ، بنابراین ریش شما مانند بقیه افراد رشد می کنند و قابل اصلاح و حالت دهی می باشد.

6- درمان واقعی : کاشت ریش تنها روش درمانی دائم و موثر می باشد .

مراحل روز عمل

عمل با بی‌حسی موضعی شروع می‌شود تا متقاضی در طول جراحی احساس درد نداشته باشد. فرآیند اصلی کاشت ریش و سبیل به روش fue سه مرحله اصلی دارد :

مرحله اول

گرافت‌های مو از قسمت بانک مو  جدا می‌شوند.

مرحله دوم

فولیکول‌های مو زیر میکروسکوپ و در شرایط مخصوص جدا سازی و آماده سازی می‌شوند.

مرحله سوم

در نهایت فولیکول‌ها در کانال‌های ایجاد شده در قسمت گیرنده با زاویه مناسب نسبت به پوست کاشته می‌شوند.

مزایا و معایب کاشت ریش به روش fue

کاشت ریش به روش fue مانند هر روش دیگری مزایا و معایب خود را دارد. در ادامه مزایا و معایب این روش را بیشتر بررسی می‌کنیم:

مزایا کاشت به روش fue

کاشت به روش fue تهاجمی نیست و دوره نقاهت کوتاهی دارد.

نتیجه عمل کاملا طبیعی است و موهای ریش و سبیل به طور طبیعی رشد می‌کنند و اصلاح می‌شوند.

موهای ریش و سبیل از چوست شما در برابر اشعه مضر خورشید محافظت می‌کند.

معایب کاشت به روش fue

 





:: برچسب‌ها: کاشت ریش ,
:: بازدید از این مطلب : 305
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 اسفند 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: